Jak przekonać klientów do regularnego korzystania z oferty twojej firmy?

Nie zawsze udaje się znaleźć lojalnych i przywiązanych do marki przedsiębiorstwa klientów. Zwykle należy mieć świadomość tego, że klient, który znajdzie firmę w internecie, na przykład na stronie typu branżowy katalog firm, po udanej transakcji nie przywiązuje zbyt dużej wagi do tego, aby ponownie zrobić zakupy w tym samym miejscu.

Firma musi się bardzo postarać, aby zaskoczyć go czymś niezwykłym, czymś co zapadnie mu w pamięć i chętnie będzie powracał, aby właśnie tutaj robić kolejne zakupy. Jak więc przekonać skutecznie do siebie klienta i zachęcić go do powrotu?

Słuchaj tego co ma do powiedzenia klient

Pierwsza bardzo ważna rada dotyczy tego, aby słuchać opinii klientów. Nie jest to wcale łatwe jeśli klient po przeprowadzonej transakcji nie ma możliwości, aby wystawić ocenę. Dotyczy to również kwestii związanej z potrzebami klientów – oferta firmy powinna dynamicznie móc dostosować się do oczekiwań i potrzeb tego co potrzebują odbiorcy. Warto być również gotowym na kwestie związane z problemami klientów – produkt niespełniający oczekiwań, problemy z obsługą i tym podobne. Warto wiedzieć to co czuje klient, czy jest w pełni zadowolony, czy może da się coś jeszcze poprawić?

Postaw na serwisy społecznościowe

Można śmiało powiedzieć, że serwisy społecznościowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Dostrzegają to firmy, które aktywnie działają na tego typu stronach, aby po prostu jeszcze bardziej zbliżyć się do klienta i pokazać mniej poważną i mniej formalną stronę przedsiębiorstwa. Warto też zauważyć, że dzięki serwisom społecznościowym istnieje możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami, a także lepsza sposobność na zachęcenie ich do wystawienia opinii oraz ocen. Tym samym w gruntowny sposób zwiększa to szansę na znalezienie potencjalnych problemów i ich sprawne naprawienie.