Wiceminister edukacji odwiedza Podkarpacie – co przyniesie ta wizyta?
Wiceminister edukacji, Paulina Piechna-Więckiewicz, odwiedziła Podkarpacie, aby spotkać się z uczniami oraz dyrektorami poradni psychologiczno-pedagogicznych. W trakcie wizyty poruszono kluczowe kwestie dotyczące wsparcia dla młodzieży oraz wyzwań, z jakimi borykają się placówki edukacyjne w regionie.

Spotkanie w Rzeszowie z ekspertami edukacji

Wiceminister Piechna-Więckiewicz rozpoczęła swoją wizytę w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Rzeszowie, gdzie odbyła się debata na temat aktualnych problemów w systemie edukacji. W spotkaniu uczestniczyli również wojewoda podkarpacki Teresa Kubas-Hul oraz kurator oświaty Dorota Nowak-Maluchnik. Wspólnie omawiali wyzwania związane z rosnącą liczbą dzieci z różnorodnymi potrzebami oraz ograniczeniami kadrowymi i finansowymi, które wpływają na jakość wsparcia.

– Musimy tworzyć środowisko, które jest przyjazne, otwarte, bezpieczne dla wszystkich osób, które w systemie oświaty funkcjonują – podkreślała wiceminister.

W trakcie rozmów zwrócono uwagę na konieczność standaryzacji pracy poradni oraz na znaczenie współpracy z rodzicami i szkołami. Uczestnicy spotkania zgodzili się, że kluczowe jest zapewnienie odpowiednich zasobów, aby skutecznie diagnozować i wspierać dzieci oraz młodzież.

Debata z młodzieżą w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim

Druga część wizyty miała miejsce w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim, gdzie wiceminister spotkała się z ponad 70 uczniami szkół ponadpodstawowych. Młodzież miała okazję zadawać pytania dotyczące ich codziennych wyzwań oraz oczekiwań wobec systemu edukacji. Wśród poruszonych tematów znalazły się kwestie związane z rolą mediów społecznościowych, potrzebą większego wsparcia psychologicznego w szkołach oraz zainteresowaniem szkołami technicznymi wśród absolwentów szkół podstawowych.

Uczniowie podkreślili, jak ważne jest dla nich, aby szkoły nie tylko uczyły, ale także wspierały ich w trudnych momentach. Wspólna debata była doskonałą okazją do wymiany myśli i pomysłów na poprawę jakości edukacji w regionie.

Wyzwania i nadzieje dla przyszłości edukacji na Podkarpaciu

Wizyty takie jak ta są niezwykle istotne, ponieważ pozwalają na bezpośredni kontakt z młodzieżą oraz specjalistami, którzy na co dzień pracują w systemie edukacji. Wiceminister Piechna-Więckiewicz oraz uczestnicy spotkania zgodzili się, że kluczowe jest podejmowanie działań, które pozwolą na lepsze dostosowanie systemu edukacji do potrzeb uczniów.

Jakie konkretne zmiany są potrzebne, aby młodzież czuła się w szkołach lepiej? To pytanie, które z pewnością będzie towarzyszyć dalszym dyskusjom na temat przyszłości edukacji w regionie. Wspólne wysiłki mogą przynieść pozytywne efekty, a Podkarpacie ma szansę stać się przykładem dla innych województw w Polsce.


Na podst. UW Rzeszów