Istnieje wiele różnych sposobów, aby móc odnieść sukces w internecie jeśli prowadzimy własną firmę. Jednym z nich jest skuteczne zaistnienie na Facebooku. Ten serwis społecznościowy jest na tyle ogromny, że kryje się za nim spory potencjał, który warto wykorzystać. Należy zacząć od stworzenia firmowej strony, tak zwanego fanpage’a. Umożliwia on kontakt z potencjalnymi klientami, publikowanie informacji o firmie, ciekawostek z branży i możliwość promocji produktów oraz usług. Taki fanpage może prowadzić samemu, albo zlecić prowadzenie fanpage agencji marketingowej. W jaki sposób do tego właściwie zaplanować rozwój fanpage’a?W jaki sposób rozwijać firmowy fanpage?

Dobry plan do podstawa

Jeśli firma chce zaistnieć na Facebooku to powinna stworzyć pewien koncept tego jak taka firmowa wizytówka w serwisie społecznościowym powinna wyglądać i co zawierać. Należy zastanowić się nad tym jaka tematyka fanpage’a będzie pasować do branży firmowej. Jeśli prowadzimy restaurację to pomysłem może być zamieszczanie zdjęć dań, które oferuje, a w to wpleść ciekawostki z życia restauracji. Jeśli branża firmowa jest trudna do powiązania z interesującą tematyką to warto postawić na coś uniwersalnego, a najlepiej podejrzeć to o czym pisze konkurencja i zastosować takie rozwiązania również na własnym fanpage’u.

Zdobywaj fanów w sposób naturalny

Jeszcze wiele lat temu popularne były aukcje w internecie, gdzie za kilka lub kilkadziesiąt złotych można było wykupić sobie nowych fanów na fanpage’a. Można mieć i mnóstwo takich nieaktywnych fanów ze sztucznych kont, ale czy to ma sens? Wcześniej czy później prawdziwi fani zauważą, że taka duża liczba fanów nie przekłada się na ich aktywność, co doprowadzi do jednego wniosku – firma kupuje fanów! Taki fanpage nie ma szans powodzenia w dłuższej perspektywie czasu. W jaki sposób więc zdobywać fanów naturalnie? Początki bywają trudne, można więc zachęcić znajomych, aby polubili fanpage lub polecili go dalej oraz wystartować z płatną reklamą na Facebooku. Nawet za niewielką kwotę można zdobyć całkiem liczne grono aktywnych, i co najważniejsze, oddanych fanów autentycznie zainteresowanych daną tematyką i ofertą firmy.

Śledź statystyki i reaguj na sugestie użytkowników

Facebook udostępnia zaawansowane narzędzia służące do analizy zasięgu poszczególnych postów. Można dzięki temu ocenić to w jaki sposób osoby zareagowały na daną treść i dostosować przyszłe wiadomości do oczekiwań fanów. Tak samo niezwykle ważne jest to, aby odnosić się do wszelkich sugestii użytkowników, a nawet ich zachęcać do tego, aby proponowali nowe rozwiązania.

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.