W dniach 9 - 11 marca w Lakeland na Florydzie (USA) odbywały się największe na świecie zawody studentów lotnictwa - SAE Aero Design, których współorganizatorem jest firma Lockheed Martin. Brało w nich udział 75 drużyn reprezentujących uczelnie z całego świata, w tym roku obecni byli również studenci Koła Naukowego Euroavia działającego przy Politechnice Rzeszowskiej.

Zawody składają się z 3 kategorii: micro, regular oraz advance. Rzeszowska drużyna wystartował w dwóch z nich:
- w klasie micro (debiut), w której najważniejszym kryterium było zbudowanie samolotu mieszczącego się do skrzyni o określonych wymiarach oraz osiągnięcie jak największego stosunku masy podniesionego ładunku do masy własnej modelu;
- w klasie regular, która polegała na zbudowaniu samolotu zdolnego przenieść jak największą ilość piłeczek tenisowych (pasażerów) wraz z dodatkowym obciążeniem (bagażem). Ograniczeniem był limit mocy silnika (1000 wat), dystans do startu oraz rozpiętość skrzydeł (3,6 metra). Bardzo ważnym elementem jest także wykonanie bezawaryjnych lotów i ich wysoka powtarzalność, która była punktowane w każdym przelocie.

Zawody poprzedzone były przygotowaniem konstrukcji do panujących na miejscu warunków oraz próbnymi oblotami na lotnisku zapasowym.

Pierwszy dzień zawodów rozpoczął się od zmagań z inspekcją sprawdzającą zgodność modeli z regulaminem zawodów oraz stworzoną blisko dwa miesiące wcześniej dokumentacją techniczną obu konstrukcji. Następnie została przeprowadzona prezentacja modeli przed specjalistami z firmy Lockheed Martin, które spotkały się z dużym uznaniem komisji oraz sędziów prowadzących inspekcję, jak i współzawodników.

W drugim dniu odbyły się 4 loty w każdej z kategorii. Samolot z kategorii regular w każdej rundzie bezproblemowo wykonał lot z pełnym ładunkiem, co wyróżniało zespół Euroavii spośród innych teamów. Równie dobrze spisała się mniejsza z konstrukcji, wykonana w całości z włókna węglowego. Pod koniec pierwszego dnia lotnego rzeszowscy studenci zajmowali 3. miejsce w kategorii regular i 4. w micro.

Równie bardzo udany dla rzeszowskich studentów był trzeci, ostatni dzień zawodów. Wykonali po 3 loty każdym samolotem. Model klasy regular, który charakteryzował się dużą niezawodnością, latał z maksymalnym ładunkiem. W klasie micro zaryzykowali i wykonali loty z jeszcze większym obciążeniem, które zaowocowało awansem na drugie miejsce w całych zawodach.

Ostatecznie w kategorii regular, w każdej z siedmiu rund, model podniósł ładunek o masie 13 kilogramów. Dzięki temu uplasowali się na 3. miejscu za największy podniesiony ładunek oraz zajęli 3. miejsca w klasyfikacji generalnej.

W kategorii micro, która była debiutem w tym roku, model podniósł ponad trzykrotność masy własnej, dzięki czemu drużyna zajęła 2. miejsce za najlepsze właściwości udźwigowe samolotu.

Drużyna Euroavii Rzeszów, która była najmniejszą wśród startujących na zawodach, składała się jedynie z 5 osób, reprezentujących Politechnikę Rzeszowską. W jej skład wchodzili: Rafał Muchowski, Michał Jakubowski, Bartosz Kaźmierski, Aleksandra Kwiecień oraz Mateusz Rakieć. Tegoroczne zawody stały na bardzo wysokim poziomie, pierwszy raz wykonano tak dużą ilość rund lotnych (aż 7), a konkurencja była na dużo wyższym poziomie niż w latach ubiegłych. Dzięki poświęceniu, determinacji w dążeniu do celu, znakomitej organizacji oraz wykonaniu konstrukcji na najwyższym poziomie osiągnięto wymarzony sukces – rzeszowska drużyna zajęła 2. miejsce za podniesiony ładunek w klasie "micro", 3. miejsce za podniesiony ładunek w klasie "regular" oraz 3. miejsce w klasyfikacji generalnej.