Assistance: ubezpieczenie na wszelki wypadek

Wszystkie osoby, które lubią podróżowanie lub ich praca wymaga częstych i dalekich wyjazdów, zdają sobie sprawę do jak niespodziewanych zdarzeń może dojść podczas jazdy samochodem. Dlatego też, aby nie zostać niemile zaskoczonym, warto wykupić assistance, który zapewnia wsparcie każdemu kierowcy w kryzysowej sytuacji.

Co to jest assistance?

Assistance to nieobowiązkowe ubezpieczenie, które wspiera kierowcę i ratuje go z opresji, gdy ten potrzebuje określonej formy pomocy. Swoim zakresem pomoc ta obejmuje działania informacyjne, medyczne, prawne i techniczne. W praktyce – za każdym razem, gdy kierowca potrzebuje pomocy, wystarczy że skontaktuje się ze swoim ubezpieczycielem, a ten natychmiast ją zorganizuje.

Ubezpieczenie assistance bardzo często sprzedawane jest kierowcom wraz z obowiązkowym ubezpieczeniem OC (jednak z dość wąskim zakresem pomocy) lub wraz z nieobowiązkowym autocasco (z szerszym pakietem wsparcia). Oczywiście polisa wykupiona samodzielnie jest najbardziej kompleksowa i wspiera kierowcę w wielu pechowych sytuacjach.

W czym pomaga ubezpieczenie assistance

Assistance zapewnia wsparcie kierowcy i pasażerów zarówno w prostych, jak i w bardziej skomplikowanych sprawach. Ubezpieczyciel zorganizuje bowiem pomoc w celu dowiezienia paliwa, kompletu zapasowych kluczy czy też podstawi samochód zastępczy. W ramach polisy możemy liczyć na holowanie pojazdu, zastępczego kierowcę, wymianę koła i wezwanie pomocy technicznej.

Ubezpieczyciel zorganizuje nam także pomoc prawnika, tłumacza (jeśli przebywamy za granicą), hotel lub pomoc medyczną, jeżeli dojdzie do wypadku. Ubezpieczenie chroni więc przed skutkami niemalże wszystkich zdarzeń i sytuacji, jakie mogą przytrafić się każdemu kierowcy w czasie podróży. Co ważne, pomoc ta udzielana jest niemalże natychmiast od jej wezwania.

Assistance Europe na dalsze podróże

Wielu kierowców nie ogranicza się tylko i wyłącznie do podróży krajowych, ale i przemieszcza się po krajach Europy. Jeśli nieprzewidziane zdarzenie przytrafi się w Polsce, to jeszcze nic strasznego. Mamy bowiem do kogo zadzwonić po pomoc, komunikując się w ojczystym języku. Jednak poza granicami kraju nie jest to już takie proste.

Wyobraźmy sobie awarię silnika w środku nocy w obcym kraju. Szukanie na własną rękę mechanika czy hotelu będzie trudne. Dlatego każdy, kto znajdzie się w takiej sytuacji i ma wykupiony assistance, doceni jak dobrą podjął decyzję. Wystarczy bowiem telefon do ubezpieczyciela, aby ten natychmiast zorganizował pomoc. Może ona objąć także pomoc tłumacza czy prawnika, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Autocasco na godzinędla podróżnych

O ile assistance gwarantuje pomoc w dość nietypowych sprawach, wspomniane wcześniej autocasco chroni pojazd przed uszkodzeniami przez osoby trzecie lub przez zjawiska pogodowe. Zawsze, gdy nasz pojazd ucierpi, ubezpieczyciel wypłaci nam rekompensatę. Niestety nie każdy decyduje się na autocasco, uznając że jest ono zbyt drogie lub niepotrzebne na krótkich trasach.

Właśnie dla takich osób powstało autocasco na godzinę. Można je wykupić aplikacją w telefonie tuż przed podróżą a ono samo może nas chronić przez kilka lub kilkadziesiąt godzin (a nie cały rok). Jest to rozwiązanie dla tych osób, które rzadko podróżują gdzieś dalej, ale chcą mieć pewność otrzymania wsparcia i pomocyw czasie wyjazdu. To idealne połączenie z pakietem assistance.

Na co zwrócić uwagę?

Wybierając ubezpieczenie assistance powinniśmy ocenić jak daleko i jak często jeździmy. Bardzo istotne jest też, jakie dystanse pokonujemy w ciągu dnia, gdyż pozwoli nam to dobrać rodzaj ubezpieczenia do naszych potrzeb. Dzięki temu ustalimy też, ile kilometrów darmowego holowania możemy potrzebować bądź na ile dni przyznane nam będzie auto zastępcze. To bardzo ważne przy wyborze ubezpieczenia.