Prowadząc swój blog lub sklep internetowy chcemy, aby użytkownik będący potencjalnym klientem był w stanie poruszać się po stronie bez problemu. Z tego względu, staramy się stale udoskonalać jej aspekty techniczne i wizualne, dzięki czemu użytkownicy traktują nasz biznes poważnie i wystawiają pozytywne opinie.
Istnieje wiele ciekawych sposobów, które uproszczą przemieszczanie się po sklepie, a także pozwolą na swobodne dowiedzenie się czegoś więcej o firmie.
Podział na zakładki w menu
Aby zrobić na kliencie dobre, pierwsze wrażenie, powinniśmy zająć się stworzeniem odpowiednio poukładanego menu. W końcu łatwiej jest komuś coś kupić, kiedy wie, gdzie to się znajduje. Menu powinno zostać ulokowane w linii poziomej, tuż pod banerem z logo. Grunt, aby było ono podzielone na różne kategorie, przykładowo:
- O nas
- Oferta
- Kontakt
- Pomoc
- Zaloguj się/Zarejestruj się
- Mój koszyk
Wszystkie opcje, z wyjątkiem "Oferta" po kliknięciu przekierowują do innych podstron. Przy tej, która została, po najechaniu myszką powinno wysunąć się pionowe menu z ofertami, zawierające główne kategorie sprzedawanych produktów.
Ważne jest, aby nazwy kategorii były napisane wprost i jak najmniej skomplikowane. Może się to przydać w przyszłości, gdy my jako właściciele, będziemy chcieli skorzystać z usług agencji SEO. Pozycjonowanie Rzeszów gwarantuje, że budowanie linków przy wykorzystaniu fraz kluczowych, odnoszących się do kategorii produktu, jest najlepszą metodą wypromowania strony na teren miasta i jego okolic.
Okienko live chat oraz linki z odnośnikami
Zapewne nieraz przeglądając strony internetowe zdarzyło nam się zauważyć wyskakujące w prawym dolnym rogu okno z pytaniem "W czym mogę pomóc?". Oprócz funkcji obsługi i pomocy, ten element strony jest korzystny również dla właściciela sklepu. Na podstawie rozmów przeprowadzonych z klientami, możemy na bieżąco analizować i poprawiać poszczególne segmenty, a także faworyzować najczęściej przeglądane produkty.
Często sklepy internetowe posiadają swoje social media, na których regularnie informują użytkowników o produktach, godzinach otwarcia w przypadku posiadania lokalu stacjonarnego oraz ogólnych informacjach. Z tego względu, warto jest dodać odnośniki do mediów społecznościowych, najlepiej w formie ikonek na dole strony.
Klikalny numer telefonu
To element, który zdecydowanie ułatwi klientowi sytuację w przypadku chęci kontaktu telefonicznego ze sprzedawcą. Przeglądając sklep na smartfonie, ciężko jest wpisywać numer telefonu poprzez trzykrotne otwieranie i zamykanie karty w celu wpisania dziewięciu cyfr.
Okazuje się jednak, że wprowadzenie funkcji klikalnego numeru telefonu do kodu, wcale nie jest takie trudne, a żeby przekonać się jak to zrobić, wystarczy przeczytać materiał przygotowany przez DevaGroup: https://www.devagroup.pl/blog/a-href-tel-klikalny-numer-telefonu