Przedłużenie Al. Krzyżanowskiego - droga KDG w Rzeszowie zbliża się do końca

W Rzeszowie budowa przedłużenia Al. Krzyżanowskiego nabiera tempa: roboty drogowe i podziemne wchodzą w końcową fazę, a nowe sygnalizacje i słupy oświetleniowe zaczynają zmieniać krajobraz tej części miasta.
- Postępy prac w Rzeszowie przy przedłużeniu Al. Krzyżanowskiego
- Co powstaje w obrębie drogi KDG i ile zostało do zrobienia
Postępy prac w Rzeszowie przy przedłużeniu Al. Krzyżanowskiego
Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie informuje, że w rejonie skrzyżowania projektowanej trasy z Al. Armii Krajowej prace znacząco wkroczyły w etap odbiorów. Zmodernizowano odcinek o długości około 300 m w kierunku tej alei oraz fragment al. prof. Adama Krzyżanowskiego o długości około 60 m. Powstał nowy prawoskręt w kierunku przyszłej drogi KDG, przebudowano ciągi pieszo-rowerowe, wybudowano zatokę autobusową i położono nową nawierzchnię bitumiczną. Równolegle odnowiono infrastrukturę techniczną i oświetlenie uliczne.
Z uwagi na zmianę geometrii skrzyżowania przebudowano także istniejącą sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Al. Armii Krajowej i al. prof. Adama Krzyżanowskiego, która została uruchomiona 01.09.2025. Pozostaje już jedynie wykonanie oznakowania poziomego. Dodatkowo zakończono przebudowę przepustu przy ul. Wieniawskiego wraz z remontem nawierzchni na odcinku 30 m.
Co powstaje w obrębie drogi KDG i ile zostało do zrobienia
Na nowo budowanym odcinku drogi KDG prace pod ziemią są już zaawansowane - zakończono budowę kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, gazowej oraz kanału technologicznego. W zakresie konstrukcji jezdni wykonano dolne warstwy podbudowy; Miejski Zarząd Dróg zapowiada, że w miesiącu październiku planowane jest ułożenie warstw bitumicznych.
Przy chodnikach i ciągu pieszo-rowerowym trwa układanie dolnych warstw konstrukcyjnych i nawierzchni z kostki brukowej. Stan robót drogowych oceniany jest na około 70%. Do zakończenia zbliżają się prace przy słupach pod ekrany akustyczne, a montaż linii kablowej oświetlenia ulicznego i posadowienie słupów osiągnęły około 80% wykonania.
Wykonawcą inwestycji jest firma EUROVIA, a całkowita wartość prac to 44,4 mln zł. Docelowo nowa jezdnia będzie miała długość 1,4 km i szerokość 7,0 m, po obu stronach zaprojektowano chodniki o szerokości 2,0 m oraz ścieżki rowerowe o szerokości 2,5 m. Inwestycja obejmuje też zatoki autobusowe, odwodnienie, przebudowę infrastruktury technicznej i montaż ekranów akustycznych. Planowany termin zakończenia robót wyznaczono na koniec roku 2025.
na podstawie: Zarząd Dróg w Rzeszowie.
Autor: krystian