Jak przygotować ulotki reklamowe do wydruku

Wiele osób uważa, że ulotki są wciąż jednym z najbardziej popularnych form reklamowania swojego przedsiębiorstwa czy wydarzenia. Warto jednak pamiętać, że projektowanie oraz dobór odpowiedniego materiału i formatu wcale nie jest takim prostym zadaniem. W tym artykule dowiesz się, jak odpowiednio przygotować ulotki reklamowe do wydruku, żeby końcowy efekt był zadowalający.

Przed oddaniem swojego projektu do drukarni upewnij się, że wie ona wszystko na temat Twojego produktu. Obsługa zapewne będzie zadawała Ci wiele pytań. Dzięki temu realizacja projektu będzie szybsza, a sam produkt końcowy nie będzie posiadał żadnych błędów i niedociągnięć.

Zadbaj o jakość swojego produktu

Trzeba pamiętać o tym, że jakość wysyłanych materiałów jest najważniejsza. Jeżeli zdjęcia będą w małej rozdzielczości, na ulotce wyjdą one po prostu niewyraźnie. Dlatego zawsze warto dbać o wysokiej jakości materiały. W ten sposób nasza ulotka będzie wyróżniała się bardzo dobrą jakością. Obecnie nadal wiele klientów przesyła w formularzu zdjęcia niskiej rozdzielczości, przez co czas realizacji zamówienia wydłuża się.

Dopracuj swój projekt

Jeżeli sam projektujesz swoje ulotki musisz pamiętać o uwzględnieniu marginesów wewnętrznych i spadów. W przeciwnym razie produkt końcowy może posiadać nieestetyczne i białe linie. Nawet niektóre napisy mogą zostać przycięte, a tego wolelibyśmy uniknąć.

Wybór papieru

Niektóre drukarnie oferują różne rodzaje papieru. Wyróżnia się papier offsetowy i kredowy. Ten pierwszy jest tańszy, a co za tym idzie gorszej jakości. Nadaje się on do ulotek informujących o promocjach albo do ulotek sezonowych. Papier kredowy jednak charakteryzuje się lepszą jakością, ale również wyższą ceną. Warto więc zastanowić się nad tym przed projektowaniem naszych ulotek.

Kolorystyka projektu

Jest to bardzo ważny element projektowania ulotek reklamowych. Wiele osób decydujących się na stworzenie samodzielnego projektu zapomina o tym, żeby zapisać go na końcu w kolorystyce CMYK. Ta przestrzeń koloru jest najczęściej używana w drukarniach. Jeżeli zapiszemy projekt w RGB, to efekt końcowy naszego produktu może być niezadowalający. Jest to spowodowane tym, że kolory będą przekłamane i wyblakłe. Jeżeli zależy więc nam na rzetelnym odwzorowaniu kolorów, musimy zapisać projekt w kolorystyce CMYK.

Format ulotek

Oczywiste jest to, że format naszych ulotek będzie się różnił zależnie od tego, jakie jest ich przeznaczenie. Zazwyczaj ulotki drukujemy w formacie od A3 do A6. Jeżeli chcesz umieścić dużo tekstu na swojej ulotce, warto wybrać format A3 lub A4. Nadają się na różne eventy, gdzie chcemy przedstawić sporą ilość informacji. W innych przypadkach lepiej stawiać na mniejsze rozmiary.

Jeżeli nie czujesz się na siłach, aby samemu zaprojektować własną ulotkę, warto zlecić to zadanie profesjonalistom. Wbrew pozorom stworzenie atrakcyjnej dla potencjalnych klientów ulotki wcale nie jest takie proste i wymaga sporej wiedzy od projektanta. W ten sposób będziesz miał pewność, że całe zamówienie zostanie dopięte na ostatni guzik. Patrząc na efekt końcowy swojego projektu będziesz widział dokładnie to, co sobie wyobrażałeś.

Decydując się na samodzielne projektowanie, pamiętaj o tym, żeby zapisać plik w kolorystyce CMYK, sprawdź czy zaznaczone zostały spady oraz upewnij się, że zdjęcia są bardzo dobrej jakości. Fonty muszą być zmienione obowiązkowo na krzywe. Dzięki temu zagwarantujesz sobie, że wszystkie informacje i zdjęcia będą stały w swoim miejscu po wydruku.