Kluczowa sprawa - słowa kluczowe

Wybór słów kluczowych to ważna rzecz, jaką winno się zrobić, zanim jeszcze zacznie się budować stronę WWW. Witryna winna być zoptymalizowana pod kątem tych fraz.

Każda fraza musi mieć przydzieloną konkretną podstronę, czyli url. Pozycjonujemy zawsze konkretny url. Jeśli zoptymalizujesz więcej podstron pod tę samą frazę, to zajdzie zjawisko kanibalizacji słów kluczowych - dwie bądź więcej podstron danej witryny będzie się biło o pozycje na tę samą frazę. Zniosą się nawzajem i ostatecznie jedna z nich kupi w serpach pozycje na daną frazę. Będzie to pozycja niższa niż gdyby była jedynie jedna podstrona zoptymalizowana pod tą frazę.

Jak wybierać frazy

Od wyboru fraz zależy powodzenie naszych działań marketingowych w Internecie. Przy wyborze słów kluczowych i fraz należy mieć z narzędzi, które dadzą nam konkretne dane liczbowe świadczące o popularności danego słowa czy frazy. Takie konkretne dane pomagają ustalić rzeczywisty potencjał frazy albo słowa kluczowego, bowiem niejednokrotnie jest tak, iż jakaś fraza brzmi nader atrakcyjnie pod kątem marketingowym, a natomiast dane liczbowe każą skorygować taką ocenę in minus.

Istnieją serwisy dające ocenę stopnia trudności wypozycjonowania witryny pod kątem danego słowa kluczowego.

Wybierając frazy należy użyć wyobraźni, żeby takie, które rzeczywiście ludzie używają korzystając z wyszukiwarki. Pamiętać też należy, iż niejednokrotnie konkurencja używa fraz, które oceniamy, by badać rynek, a to wykrzywia nieco obraz popularności.

W trakcie budowania strategii SEO osobiście sugeruję Nie warto wybierać trudnych słów kluczowych jak pozycjonowanie gorzów czy agencja seo warszawa. Zwłaszcza kiedy pozycjonujemy się lokalnie. Po pierwsze wypozycjonowanie ich jest ogromnie trudne, pochłonęło, ażeby duże liczby czasu oraz pieniędzy. Po drugie, takie frazy wcale nie muszą przekładać się na efekt marketingowy. Lub jeżeli ktoś chce kupić samochód, to wpisuje w pole wyszukiwarki słowo "samochód"? Internauci precyzują informacje jakich poszukują. Prędzej ktoś wpisze "Opel vectra silnik 2.2 Bydgoszcz". Fraza łatwiejsza i może dać lepszy efekt marketingowy - mimo mniejszej liczby wpisywania jej w pasek wyszukiwarki.