Jeśli właśnie zastanawiasz się nad startem nowej kampanii czy prowadzeniu nowego produktu na rynek, warto wcześniej zbadać opinię i oczekiwania innych. Badania ilościowe i jakościowe prowadzone przez zewnętrzne call center z pewnością pozwolą bardziej dopasować ofertę do potrzeb rynku.

Badania ilościowe pozwalają zbadać potencjał rynku pod kątem wprowadzenia nowych produktów czy usług. Przy takiej konkurencji jaka obecnie istnieje na rynku warto zainwestować w tego typu badania, ponieważ dzięki nim można dopasować ofertę do potrzeb klienta. Produkt musi się wyróżniać – być innowacyjny, odznaczać się wysoką jakością oraz dopasowaniem do klienta. Badania we wczesnym etapie planowania pozwalają na modyfikację, dzięki czemu skuteczność na rynku ma szansę być o wiele większa.

Zaplanuj nową kampanię

Zaufajmy doświadczeniu

Callcenter kojarzy się większości głównie ze sprzedażą. Ale telesprzedaż to jedno, a inne projekty to zupełnie inna kwestia. Warto przeprowadzenie takich badań zlecić firmie zewnętrznej. Po pierwsze nie jest to działania stałe – nie trzeba się martwić koniecznością stawiania teamu i rozwiązywania go po zakończonym projekcie. Zlecając takie telefoniczne badanie rynku do zewnętrznego call center od razu warto zaznaczyć czas trwania czy zakres przedzwonionych kontaktów. Z pewnością warto zaufać doświadczeniu przedstawicielom branży call center. Liczne projekty, które są przez nie realizowane zaowocowały nie tylko dużą wiedzą, ale także fachowym podejściem do tematu.

Jak nie człowiek to może robot?

Coraz popularniejszą formą kontaktu w celu ankiety czy poznania opinii są automatyczne systemy wywołujące, czyli tak zwane IVR-y. Jednak jak pokazują bieżące badania nic nie jest w stanie zastąpić człowieka. Różnego rodzaju badania ilościowe dają nie tylko ogólny obraz opinii klientów, ale także pozwalają na planowanie z uwzględnieniem zdania potencjalnych klientów. Bardzo często telefoniczne ankiety w formie nagrania ograniczają się do oceny pracy czy produktu w skali liczbowej. Jedne jest oceną najniższą, z kolei 5 najwyższą. Jednak warto pomyśleć o konsultancie, który nie tylko będzie mógł przeprowadzić telefoniczną ankietę, ale także poza pytaniami oceniającymi będzie mógł zadać pytania otwarte. To one tak naprawdę najwięcej wnoszą. Ludzie lubią wyrażać swoją opinię. Dzięki temu wielu klientów decyduje się na usługi tej a nie innej firmy. Często podczas wyboru kierujemy się opinią innych posiadaczy czy użytkowników.

Ważna wartość – jakość

Poza wynikiem sprzedażowym nie można zapominać o bardzo ważnym aspekcie jakim jest także jakość świadczonych usług. Coraz więcej firm stawia na to duży nacisk, dzięki czemu oceny jakościowe pracowników, działów czy oferowanych usług stają się tak samo ważne jak realizacja celi sprzedażowych. Badania jakościowe pozwalają na zbadanie zadowolenia klienta. Często takie działania stanowią jeden z elementów większej kampanii telefonicznej. Call center to nie tylko sprzedaż i ankiety, ale także takie usługi jak rozpatrywanie reklamacji czy obsługa posprzedażowa. Telesprzedaż jest ważnym filarem każdej kampanii, ale warto podejść do tego w szerszej perspektywie i zaplanować działania w szerszym ujęciu.

Telesprzedaż oraz obsługa klienta dają firmie nowe możliwość w temacie dopasowania oferty. Callcenter jako zewnętrzna jednostka nie tylko dobrze zajmie się takimi kampaniami, ale także oszczędzi konieczności powstawania kolejnego działu wewnątrz firmy. To idealne rozwiązanie na projekty telefoniczne realizowane w określonym czasie, ale także przy dłuższej współpracy.