Rzeszowskie Punkty Obsługi Mieszkańców zdobyły prestiżowe wyróżnienie, doceniając innowacyjne podejście do obsługi mieszkańców. Uhonorowanie to jest dowodem na skuteczność i nowoczesność rozwiązań wdrożonych przez Urząd Miasta, które zyskują uznanie nie tylko lokalnie, ale i w innych miastach kraju.
- Innowacyjne podejście do obsługi mieszkańców
- Wzór dla innych miast
- Korzyści dla mieszkańców i nowoczesne rozwiązania
Innowacyjne podejście do obsługi mieszkańców
Podczas ostatniego konkursu „Sekrety Zarządzania - Dobre Praktyki Organizacji i Zarządzania w Administracji Samorządowej” Rzeszów znalazł się w gronie czterech laureatów. Kapituła doceniła nowatorskie Punkty Obsługi Mieszkańców (POM), które od 2011 roku funkcjonują w galeriach handlowych. Pierwszy punkt został otwarty w Millenium Hall, a kolejne w Nowym Świecie, Plaza Rzeszów oraz Galerii Rzeszów. Dzięki tej formie mieszkańcy mają łatwiejszy dostęp do usług od poniedziałku do soboty w godzinach 10-18.
Wzór dla innych miast
Rzeszowski model obsługi mieszkańców zyskał uznanie w wielu innych miastach, które zaczęły wdrażać podobne rozwiązania. Jak podkreśla Bożena Kuźniar, dyrektor Centrum Kontaktu i Spraw Obywatelskich w Urzędzie Miasta Rzeszowa, „Od wielu lat przyjeżdżają do nas przedstawiciele innych miast i korzystają z naszych doświadczeń”. Mielec, Olsztyn, Bydgoszcz, Toruń, Kraków, Wrocław czy Gdynia to tylko niektóre z miejsc, które korzystają z rzeszowskiego wzorca kontaktu z mieszkańcami. To pokazuje, jak innowacyjne rozwiązania mogą przyczynić się do poprawy jakości życia obywateli.
Korzyści dla mieszkańców i nowoczesne rozwiązania
Punkty Obsługi Mieszkańców oferują szeroki zakres usług, co znacznie ułatwia załatwianie spraw urzędowych. Mieszkańcy mogą tam m.in. wymienić dowód osobisty, zarejestrować pojazd czy załatwić sprawy związane z Rzeszowską Kartą Mieszkańca. Nowoczesne podejście w POM-ach oznacza także wydłużenie godzin pracy oraz zwiększenie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Wygodne lokalizacje z dostępem do wind oraz miejsc parkingowych w galeriach handlowych to dodatkowe atuty, które sprzyjają korzystaniu z tych usług.
Od kwietnia br. wprowadzono możliwość rezerwacji wizyt, co pozwala na załatwienie sprawy w wyznaczonym dniu i godzinie bez oczekiwania w kolejce. Mieszkańcy mogą korzystać z systemu powiadomień SMS, co znacząco poprawia komfort obsługi. Dla tych, którzy wolą przyjść bez wcześniejszej rezerwacji, dostępne są biletomaty, które umożliwiają sprawdzenie stanu kolejki zarówno w punkcie, jak i online.
Punkty Obsługi Mieszkańców, odzwierciedlając nowoczesne podejście do administracji, stanowią doskonały przykład tego, jak innowacje w zarządzaniu mogą przyczynić się do poprawy jakości życia mieszkańców. Wyróżnienie, które odebrali w imieniu Prezydenta Miasta Rzeszowa Marcin Stopa i Bożena Kuźniar, jest potwierdzeniem skuteczności tych działań.
Źródło: UM Rzeszów