Rzeszowska 50-latka nie dała się oszukać na fałszywego pracownika banku

Oszustwa telefoniczne w Nisku stają się coraz bardziej wyrafinowane. Mieszkanka powiatu padła ofiarą manipulacji, która mogła kosztować ją oszczędności życia. Jak się bronić przed takimi zagrożeniami? Sprawdź szczegóły!

W Nisku rośnie liczba prób oszustw telefonicznych

Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Nisku zgłosiła się 50-letnia mieszkanka, która stała się celem oszusta podszywającego się pod pracownika banku. W trakcie rozmowy telefonicznej, fałszywy konsultant informował ją o rzekomej próbie zaciągnięcia kredytu na jej dane. Aby „zabezpieczyć” swoje pieniądze, nakłaniał kobietę do podania danych logowania do konta bankowego.

Kobieta szybko zorientowała się, że coś jest nie tak i postanowiła natychmiast rozłączyć się oraz udać do swojego banku. Tam potwierdziła swoje obawy – była bliska utraty wszystkich swoich oszczędności przez sprytne oszustwo.

Jak unikać pułapek oszustów? Praktyczne porady dla mieszkańców

Policja apeluje o zachowanie ostrożności podczas rozmów telefonicznych z nieznajomymi. Oszuści są mistrzami manipulacji i potrafią wykorzystać różne techniki, aby zdobyć cenne informacje. Dlatego warto stosować zasadę ograniczonego zaufania. W przypadku wątpliwości najlepiej zakończyć rozmowę i skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielem swojego banku.

„Pamiętajmy, że lepiej dmuchać na zimne. Zawsze warto zweryfikować informacje, które otrzymujemy od nieznajomych.”

Przestrzeganie kilku prostych zasad może uchronić przed utratą ciężko zarobionych pieniędzy. Warto także informować bliskich o takich zagrożeniach, aby wspólnie dbać o bezpieczeństwo finansowe w naszej społeczności.


Według informacji z: Policja Rzeszów