Od audytu SEO do link buildingu - poznaj podstawowe pojęcia dotyczące pozycjonowania stron internetowych

Zrozumienie pozycjonowania stron internetowych dla osób niezaznajomionych z tą dziedziną marketingu internetowego może być trudne. Choć są to działania mające na celu podniesienie widoczności strony internetowej, to wiążą się z co najmniej kilkoma ważnymi pojęciami, które warto znać.
Audyt to podstawa działań pozycjonerskich. Innymi słowy, jest to dokładne zbadanie aktualnego stanu witryny, jej widoczności, struktury, zawartości. Uwzględnia również elementy stricte techniczne, a także wpływające na ogólnie rozumianą użyteczność strony. Bada również konkurencję, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Rezultatem audytu wykonanego przez specjalistę SEO są rekomendacje zmian, których wdrożenie jest pierwszym krokiem ku poprawie widoczności witryny.
Roboty indeksujące Google oceniają autorytet danej witryny na podstawie liczby linków z zewnętrznych stron, które do niej prowadzą. Dlatego pozycjonowanie to także pozyskiwanie właśnie takich linków, np. poprzez publikację tekstów. Im jakościowych linków więcej, tym witryna jest lepiej postrzegana.
Słowa (frazy) kluczowe
To inaczej wyrażenia, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, może nim być np. “Pozycjonowanie stron Rzeszów” lub dowolnie inaczej brzmiące wyrażenie. W wypadku pozycjonowania istotne jest, aby najważniejsze słowa kluczowe były obecne w tekstach i niektórych elementach technicznych witryny, dzięki czemu po pierwsze, roboty indeksujące Google lepiej rozumieją jej zawartość, a po drugie, użytkownicy łatwiej trafiają na stronę. Z tym pojęciem związane są jeszcze tak zwane frazy z długiego ogona (long tail), czyli bardzo konkretne wyszukiwania (np. “sklep z płytami muzycznymi Rzeszów”), których średniomiesięczna częstotliwość jest mniejsza, niż w wypadku bardziej ogólnych fraz (“płyty muzyczne”).
Kiedy mówimy o małej lub dużej widoczności, to mamy na myśli to, pod iloma frazami kluczowymi strona wyświetla się użytkownikom wyszukiwarek. To wskaźnik, który pokazuje również ogólną tendencję pozycjonowania i w założeniu powinien rosnąć, choć wpływ na widoczność ma wiele różnych czynników.
Skrót ten rozwija się jako Search Engine Results Page, co należy rozumieć jako stronę zawierającą wyniki wyszukiwania. Wysokie pozycje w SERP-ach to jeden z celów pozycjonowania, gdyż w przeciwnym wypadku użytkownik nie zdecyduje się na kliknięcie i przejście na stronę, która plasuje się np. na 10 czy 20 miejscu.
Optymalizacja strony
To jedno z bardziej pojemnych pojęć, gdyż zawiera w sobie kilka mniejszych czynności, które należy wykonać, aby strona była lepiej indeksowana przez Google. Optymalizacja może obejmować m.in. strukturę witryny, kod strony, sprawdzenie analityki, rozszerzenie lub stworzenie dodatkowych treści i wiele innych. Prace obrębie strony pozwalają nie tylko zwiększyć jej widoczność, ale również poprawić wrażenia użytkownika, który chce zasięgnąć informacji lub dokonać zakupu.
Jesteś właścicielem strony internetowej, która nie realizuje celów biznesowych? Sprawdź, jak może Ci pomóc pozycjonowanie z Develtio. Wykonamy dla Ciebie audyt SEO, który wykaże wszystkie obszary do poprawy, dzięki czemu Twoja strona rozpocznie zmiany w stronę wysokich pozycji w Google. Sprawdź ofertę pozycjonowania stron w Rzeszowie: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/rzeszow/.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski